Skazani na reklamę. 5 zasad dobrego spotu

Film reklamowy, spot telewizyjny, a może reklama? Niezależnie od tego, jaką nazwę wybierzecie, przygotujemy dla Was świetne spoty reklamowe.

Reklama telewizyjna wydaje się nam nieodłączną częścią rzeczywistości. Podobnie z radiową. Z czasem doszła i nowa forma – spot internetowy. I choć instalujemy wiele aplikacji, które mają zapobiec ich seansom, jesteśmy na reklamę po prostu skazani.

Czasami trudno w kilku słowach wyjaśnić, czym właściwie zajmuje się nasza firma. Wiemy to z własnego doświadczenia. Powiedzieć o zaletach produktu? Przedstawić usługę? Wszystkie te próby już za nami!

Służymy rysunkiem
Gdy pojawił się pomysł pokazania naszej firmy w telewizji, nie mogliśmy odmówić. Po szybkiej burzy mózgów zaczęliśmy myśleć, analizować i rysować, co jest specjalizacją Dinksy. Mieliśmy do dyspozycji 15 sekund. W tak krótkim czasie musieliśmy zaciekawić widzów, opowiedzieć i wytłumaczyć im, czym się zajmujemy. Najtrudniejszym etapem było spojrzenie na całość z boku i prowadzenie narracji w taki sposób, jakbyśmy kompletnie nic nie widzieli na temat naszej działalności.

Działanie pod presją czasu, zespołowe ustalanie, kilka kreatywnych osób – mogło się nie udać… Bo jak tutaj pogodzić perspektywę grafików z marketingiem, a jeszcze wrzucić w to efekt sprzedażowy? A że to nie pierwsza nasza realizacja, udało się w rekordowym tempie podjąć decyzję. I zgodnie ustalić budżet oraz doprowadzić do realizacji celów, jakie założyliśmy przy produkcji, a także poeksperymentować z formą.

Jak nam wyszedł spot reklamowy na temat działalności Dinksy? Obejrzyjcie w linku. Specjalnie dla Was przygotowaliśmy playlistę z najciekawszymi reklamami rysowanymi przez nas. Znajdziecie tam zarówno najnowszy film reklamowy, który realizowaliśmy dla firmy BSafer, jak i ilustratorską serię whiteboard animation z rysującą ręką dla znanej marki CDA.pl. Zdradzimy Wam, że króciutkie spoty dla CDA.pl robią taką furorę w internecie, że wykonaliśmy ich już kilka! A każdy z nich pojawia się miesięcznie dziesiątkom tysięcy widzów podczas uruchamiania wybranego tytułu.

Od sceny do Facebooka
Kiedy można założyć, że film reklamowy będzie sukcesem? Po pierwsze, musicie sami wiedzieć (lub dać sobie podpowiedzieć), jaki jest cel planowanego spotu. Nic tak nie zaburza pracy oraz nie przedłuża jej, jak niedogadująca się ekipa firmowa. Pani kierownik chce generować jak największą sprzedaż, marketing widzi w tym dobre podbudowanie wizerunku odpowiedzialnego biznesu, a dział HR chce pokazać kreatywną atmosferę… No cóż, cel pozostaje jeden. Musicie zdecydować.

Po drugie, określcie, gdzie reklamy mają się pojawiać. Oprócz wspomnianej telewizji, mamy również wersję internetową, a tutaj twórcy nie przestają nas zadziwiać. Możecie wybrać: Instagram Stories, YouTube’a, banery na stronach internetowych, Google Ads i wiele, wiele innych. Dlaczego to ważne? Bo każdy format charakteryzuje się innymi wytycznymi (pion, poziom, długość trwania itd.). W każdym z tychże mediów, macie też do czynienia z innym rodzajem odbiorców (a nie każdy jest tak cierpliwy, aby czekać na puentę do 56 sekundy).

Po trzecie, wysoka jakość. Proces przygotowania przez nas filmu trwa kilka tygodni. Wszystko dlatego, że podchodzimy do tego bardzo odpowiedzialnie – konsultujemy z klientem każdy etap, tłumaczymy wizję, słuchamy, co jeszcze ulepszyć. Ponadto film to nie tylko nasze rysowanie, to także: research tematyczny, tworzenie scenariusza, rysowanie storyboardu, wyselekcjonowanie muzyki, wybór lektora, wykonanie sceny próbnej, narysowanie filmu, zmontowanie wszystkich komponentów razem. Dzięki temu jesteśmy pewni, że klient otrzymuje w stu procentach dopieszczony materiał. A to już połowa reklamowego sukcesu.

Po czwarte, cechy charakterystyczne. Na pewno jesteście w stanie rzucić kilkoma hasełkami z różnych przekazów reklamowych. Albo zanucić melodię, która stanowi motyw przewodni danej usługi czy produktu. No właśnie! Takich rzeczy potrzebujecie. Dzięki temu klient przywiąże się do Waszej marki, a jeśli jej nie polubi, to na pewno zapamięta jej nazwę i charakterystyczne, zapadające w pamięć elementy spotu.

Po piąte, pomysł na marketing. Nie wystarczy samo wyprodukowanie filmu. Zróbcie research, sprawdźcie, na jakiej grupie odbiorców Wam zależy, które kanały są dla Was najlepsze, czy influencerzy powinni brać w tym udział, czy skupiacie się na telewizji, a może mediach społecznościowych? Określcie budżet, przetestujcie reakcję na film reklamowy najpierw na jednym z mediów, a potem uderzcie we wszystkie zaplanowane miejsca. Wierzcie nam, tych jest naprawdę sporo (sami prowadzimy ich kilkanaście, o czym przeczytacie w naszym wpisie na temat 10 kanałów z social mediami).

Potrzebujecie reklamy własnej firmy? A może opowieści o kampanii społecznej? Chcecie zaciekawić odbiorców swoim produktem? Czy zachęcić do skorzystania z konkretnej usługi? W każdym z podanych wypadków (a także i w tych niestandardowych), piszcie lub dzwońcie do nas. Służymy rysunkiem:
– pod numerem: 538 377 147
– pod mailem: biuro@dinksy.com.pl

lub dowiedz się więcej o naszej ofercie