Kreatywna promocja miasta – 11 sprawdzonych pomysłów

Promocja miasta może być trudnym tematem do wdrożenia. Bo jak tutaj połączyć sfery turystyczne, kulturalne, historyczne i społeczne naraz? Podpowiadamy, jak można przygotować to sprawnie i spójnie.

promocja miasta
Promocja miasta to także imprezy plenerowe, fot. Rafał Soliński

Podtrzymywanie wizji miejscowości jako przyjaznej mieszkańcom i turystom, organizacja wydarzeń kulturalnych promujących gminę, współpraca z miastami partnerskimi, redagowanie i tworzenie treści na tematy związane z regionem – to tylko kilka elementów, które należą do sfery nazywanej: promocja miasta. 

Co jeszcze możecie wdrożyć w strategię działań? Jak przygotować spójną, nowoczesną i skuteczną komunikację. Pomożemy wam zaskoczyć mieszkańców i turystów.

1. Przyjazna platforma do komunikacji z mieszkańcami 

Nic tak nie buduje przywiązania jak podtrzymywanie więzi. Dokładnie tak! Pokażcie mieszkańcom, że traktujecie ich nie jak ogół społeczności, a pojedyncze osoby. Dajcie im do zrozumienia, że mogą na was liczyć, zgłosić się z każdym problemem i znajdą u was odpowiedzi na wszelkie pytania. Jak to zrobić?

Pewnie każdy z was otrzymuje co jakiś czas Alert RCB. Ten smsowy system powiadamiania ludzi o zagrożeniach daje poczucie bezpieczeństwa, ale i pewności, że nie tylko ktoś o nas dba, ale także wie, że istniejemy, potrzebujemy odpowiedzi i informacji. Jak przełożyć to na działania pod tytułem: promocja miasta?

Spróbujcie powołać własny system powiadamiania np. o tym, że na danym osiedlu będą przeprowadzane prace z elektryką i w konkretnych godzinach prąd może zostać odłączony. Proste? Ułatwia życie zarówno wam, pracownikom, jak i mieszkańcom. 

A może dostajecie zapytania o przeprowadzanych akcjach ekologicznych? Firma SUEZ z Bielska-Białej wyszła na przeciw oczekiwaniom miasta i mieszkańców, przygotowują aplikację mobilną. Za jej pomocą bielszczanki i bielszczanie na bieżąco mogą sprawdzić, w jakich dniach i godzinach zostaną odebrane z ich posesji śmieci.

Aplikacja to również dobre rozwiązanie przy organizacji imprez. Chcecie pochwalić się nową wystawą? A może zaprosić na koncert topowej gwiazdy, która przyjedzie z okazji trzystulecia miasta? Lub w gminie pojawi się nowa inwestycja? Wszystkie te działania to idealne preteksty do pokazania mieszkańcom, co dzieje się w ich miejscowości, a jednocześnie zachęcenie do udziału w życiu kulturalnym i społecznym miasta.

Explainer video wykonany dla Urzędu Miasta Jastrzębie-Zdrój, który omawia raport stanu miasta. Dzięki graficznym przedstawieniu danych, są bardziej zrozumiałe dla mieszkańców

2. Kreowanie lokalnych influencerów w promocji miasta 

Influencer marketing to stosunkowo młoda dziedzina, jednak bardzo prężnie rozwijająca się. Zastanówcie się, jak można ją wykorzystać w sferze promocja miasta. Początkowo użytkownicy social mediów, a tym bardziej firmy podchodziły do treści generowanych przez influencerów bardzo nieufnie, obecnie cieszą się sporym zaufaniem społecznym.

Ich popularność rośnie do tego stopnia, że stają się celebrytami: występują w programach telewizyjnych, funkcjonują jako eksperci, stają się ambasadorami marek. Niezależnie od tego, czy influencerzy są najbardziej znani ze swojego bloga, konta na Instagramie, videobloga czy innej formy komunikacji, każdy z nich zajmuje się określoną niszą. Do najciekawszych i wartych śledzenia przykładów należą m.in

Ważnymi elementami są: 

  • wiarygodność, 
  • umiejętność tworzenia relacji, 
  • indywidualizacja kontaktu z użytkownikami,
  • odpowiedni storytelling.

Jak wspominaliśmy, influencerzy cieszą się społecznym zaufaniem, zwłaszcza wśród młodego pokolenia, dlatego też warto pomyśleć o zaangażowaniu ich przy lokalnych działaniach przy promocji miasta. Być może w waszej miejscowości mieszka, wywodzi się lub właśnie się przeprowadził ciekawy pisarz, poeta, muzyk, sportowiec lub inny artysta? 

Nawiążcie z nim współpracę i podejmijcie działania, aby stał się lokalnym influencerem. Pomoże wam to w działaniach z zakresu: promocja miasta, lecz także pozwoli na wykreowanie postaci godnej zaufania i wpływowej w społeczności danej miejscowości.

Kreatywna promocja miasta - 11 sprawdzonych pomysłów 1
Influencerzy jak nikt potrafią trafić do młodzieży poprzez media społecznościowe

3. Identyfikacja wizualna z prawdziwego zdarzenia 

Identyfikacja wizualna jest często kojarzona z narysowaniem logotypu. Nic bardziej mylnego! Jako studio projektowo-ilustracyjne musimy wam powiedzieć: nie ma nic gorszego niż niechlujne przygotowane logo. Prawdziwa identyfikacja wizualna skupia się na kilku podstawowych elementach: logotypie (który jestem jedną z części, a nie identyfikacją samą w sobie), kroju pisma, kolorystyce oraz użyciu tego wszystkiego w konfiguracjach na różnych gadżetach.

Ważne jest, aby identyfikacja była spójna nie tylko z wszystkimi użytymi w niej częściami, ale także łączyła się ze strategią miasta na następne stulecia i spełniała wartości przedstawiane w miejscowości. Przykład? Jastrzębie-Zdrój, które podtrzymało tradycję górniczą oraz historyczny herb, lecz pokazało go w zupełnie nowej oprawie. Do odważniejszych exemplum należy, również znajdująca się na Śląsku, Częstochowa, gdzie w nowym logotypie projektant pozwolił sobie na grę słów. Dodatkowo zaprojektował wszelkie użytki pomocne przy promocji miasta np. wizytówki z fragmentami identyfikacji wizualnej, przypominki, pudełko na grę, koszulki.

Przykład dobrze zaprojektowanej identyfikacji wizualnej
Przykład dobrze zaprojektowanej identyfikacji wizualnej, proj. Dinksy

Dzięki przygotowaniu podstawowej księgi znaku otrzymacie nieograniczone możliwości tworzenia spójnych gadżetów, a to z kolei przekłada się na budowanie więzi z mieszkańcami i turystami. Przykład z naszego podwórka? Dla Ambasady RP w Izraelu zaprojektowaliśmy specjalny, bo zwierzątkowy, krój pisma. Następnie napis oznaczający w języku jidysz „Polska tak” umieściliśmy na dziecięcym body. Obecnie każda młoda obywatelka i każdy młody obywatel rodzący się w Tel-Awiwie jako prezent powitalny na tym świecie, otrzymuje takie ubranko.

Promocja miasta to także spójna przestrzeń miejscowości. Macie już gotową identyfikację wizualną i księgę znaku? Użyjcie jej do zaprojektowania podobnych tabliczek na najważniejszych miejscach (muzeach, domach kultury itd.). Spowoduje to nie tylko utrwalenie w świadomości obywateli i obywatelek znaków charakterystycznych w logotypie, ale także zaznaczy obecność tych instytucji w mieście.

Body wręczane noworodokom może być świetnym gadżetem promocyjnym
Body wręczane noworodokom może być świetnym gadżetem promocyjnym, proj. Dinksy

4. Całoroczna strategia promująca miasto w social mediach 

Jak nie dać zapomnieć mieszkańcom, a tym bardziej turystom o naszej miejscowości? Zaplanujmy całoroczną strategię w mediach społecznościowych. Jak pokazują badania, najliczniejszą grupą użytkującą te miejsca w sieci są ludzie między 25. a 34. rokiem życia. W tym przedziale przodują mężczyźni. Również w naszym kraju ta grupa najliczniej korzysta z social mediów.

Statystyki podkreślają też, że to nie Facebook przoduje wśród młodzieży. Zastanówcie się, który z portali warto jeszcze dodać do kanałów promocji miasta. SnapChat, YouTube, Instagram, a może Tik Tok? Dziennie na YouTube’ie oglądanych jest miliard godzin materiałów wideo! Z kolei na Instagramie ponad 500 milionów użytkowników, czyli połowa zarejestrowanych, przegląda Instagram Stories. Zaskakujące?

podlaskie travel
Fragment kampanii promującej region na kanale Podlaskie Travel

Jak wykorzystać te dane i zaangażowanie w promocji miasta? Wybierzcie portale, na których chcecie zaistnieć i określcie, do jakiej grupy docelowej macie zamiar trafić. Uporządkuje wam to pracę, przygotowywanie komunikatów i materiału ilustracyjnego. A to bardzo ważny element, aby we wszystkich mediach społecznościowych treści były spójne, interesujące i angażujące.

Przykład? Zobaczcie kampanie promującą region podlaski. Profil Podlaskie Travel z przymrużeniem oka zwracają się do mieszkańców i turystów. Jedna z ostatnich kreacji nie tylko pokazywała piękno tamtejszej przyrody, ale też nawiązywała do najbardziej znanych użytkownikom aplikacji. A wszystko to w minimalistycznie zaprojektowanych grafikach. 

Animacja promująca inicjatywę ogrodów deszczowych w Łodzi, przygotowana w formacie specjalnie pod Instastory

5. Kampania ściągająca nowych pracowników na lokalny rynek pracy 

Główny Urząd Statystyczny od lat przeprowadza badania m.in. na temat emigracji Polaków. Naczęstszymi kierunkami wyjazdów były i są nadal: Wielka Brytania, Niemcy, Holandia, Irlandia, Włochy czy Norwegia. Jak przyciągnąć obywateli, aby zechcieli na miejsce życia i pracy wybrać właśnie polskie miasto i do niego wrócić?

Działania promocji miasta powinny trafiać nie tylko do okolicznych mieszkańców, lecz także do tych, którzy pochodzą z innego państwa i na stały pobyt chcą wybrać Polskę. Portal migracje.gov zliczył, że w samym 2020 roku organy narodowe wydały 428 541 decyzji pozwalających na pobyt w naszym kraju. Jak więc zachęcić następne osoby?

Na przykład pokazując, że wasze miasto jest przyjazne dla rodzin z dziećmi. Dla przyszłych pracowników istotna jest rozrywka? Pokażcie, że nasza miejscowość słynie z ciekawej oferty kulturalno-towarzyskiej. Nawiążcie współpracę z lokalnymi firmami i zaangażujcie ich w kampanię. W końcu to również w ich interesie, aby pojawiały się ciekawe osobistości, które pomogą rozwinąć ich firmę.

Wasze miasto stawia na ekologię? Komunikujcie to w mediach społecznościowych, chwalcie się nowymi inicjatywami, a nawet zachęcajcie do podsyłania własnych pomysłów. Nic tak nie przemawia jako argument, jak coś sprawdzonego przez innych. Zaproście więc mieszkańców do przygotowania np. danych pokazujących, jakie korzyści przynosi mieszkanie w waszej miejscowości. A później opracujcie w to niepowtarzalnej (info)grafice

W formie infografiki możecie pokazać zalety mieszkania w waszej miejscowości, proj. Dinksy
W formie infografiki możecie pokazać zalety mieszkania w waszej miejscowości, proj. Dinksy

6. Promując miasto, daj się znaleźć turystom 

Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk – to miasta od razu kojarzące się z turystami. A przecież jest wiele miejscowości w Polsce, które słyną z ciekawej oferty kulturalnej, turystycznej, rozrywkowej. Przykład? Kostrzyn nad Odrą. Czy ktoś znał tę nazwę, zanim Jurek Owsiak przeniósł tam swój słynny festiwal? Lubuski Świebodzin nie istniał na mapie kraju, póki nie powstała tam ogromna Figura Chrystusa Króla. 

Czasami wystarczy jeden konkretny pomysł, aby przyciągnąć odpowiednią grupę odbiorców. Promocja miasta może oprzeć się o jeden taki filar. Przykładem może być Wisła, która słynie z pięknych krajobrazów, lecz także z Adama Małysza! Wieloletni skoczek narciarski oraz zwycięzca igrzysk olimpijskich czy mistrzostw świata co roku przyciąga miliony turystów chcących obejrzeć legendarną skocznię lub galerię pucharów jego imienia. 

Pocztówki zaprojektowane przez lokalne studia graficzne budują świadomość marki miasta, proj. Dinksy
Pocztówki zaprojektowane przez lokalne studia graficzne budują świadomość marki miasta, proj. Dinksy

Innym ciekawym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług lokalnego studia graficznego do zaprojektowania pocztówek i plakatów z danego regionu. Dzięki sprzedaży ich turystom, a następnie stworzenia własnego hasztagu albo przeprowadzenia konkursu możecie w ciekawy i prosty sposób poszerzyć zasięgi, a także zwiększyć zaangażowanie użytkowników w mediach społecznościowych.

Promocja miasta może być przyjemna i kreatywna! Chwila na burzę mózgów, aby ustalić konkretny hasztag i content tworzy się sam. Wystarczy, że turysta odwiedzający wasze miasto pochwali się na swoich kanałach zdjęciem pocztówki czy plakatu w scenerii swojego rodzinnego miejsca. Każdy z nich ma swoją społeczność. Dzięki hasztagowi wy odnajdziecie dany wpis i udostępnicie u siebie. Proste dla obu stron, a każda z nich wyciągnie korzyści dla siebie.

Pokazywaniem pocztówek w social mediach można szybko zaangażować społeczność w różnorakie zabawy, proj. Dinksy
Pokazywaniem pocztówek w social mediach można szybko zaangażować społeczność w różnorakie zabawy, proj. Dinksy

7. Niesztampowy sposób na przyciągnięcie nowej grupy turystów

Czasami wydawać się może, że wasza miejscowość nie ma w sobie nic wyjątkowego. Lub że jest tak bardzo znana, w dodatku z kilku rzeczy, że ciężko coś wymyślić. I na to mamy sposób. Zastanówcie się, które z elementów waszej wioski lub miasta mogą zaciekawić osoby z innych regionów Polski czy świata. Możliwości jest naprawdę mnóstwo.

Samą turystykę można podzielić na wiele rodzajów:

  • zdrowotna,
  • poznawcza,
  • kwalifikowana,
  • biznesowa,
  • zdrowotna,
  • birdwatching,
  • kulinarna,
  • festiwalowa,
  • filmowa,
  • krajoznawcza,
  • geoturystyka,
  • wypoczynkowa.

I choć najbardziej popularną opcją jest ta ostatnia, wielu z turystów precyzuje swoje cele przed zaplanowaniem podróży. Wasza miejscowość zasłynęła walorami zdrowotnymi? Może warto podjąć współpracę z magazynem dietetycznym, który podpowie, dlaczego właśnie do was czytający powinni przyjechać? W lasach nieopodal da się znaleźć nietypowe gatunki ptaków? Zorganizujcie spacery z ornitologami, którzy opowiedzą ciekawostki o takim sposobie spędzania czasu.

W okolicy odbywa się festiwal muzyki rockowej? Zaproponujcie jutuberom, aby wpadli pokazać najciekawsze obiekty, które można odwiedzić w przerwach między koncertami. Chcąc zapewnić sobie przypływ turystów z innych regionów, podejmijcie działania partnerskie z innymi miejscowościami zarówno rodzimymi, jak i zagranicznymi.

Spróbujcie przygotować paczkę dla nowego turysty. Możecie wyłonić jej elementy na podstawie konkursu dla mieszkańców, którzy zastanowią się, co najlepiej reprezentuje waszą przestrzeń. Następnie takie przedmioty jak: plan miasta kalendarz imprez kulturalnych, naklejki czy zniżki i rabaty do najciekawszych obiektów umieśćcie w takiej paczce. Ostatnim punktem jest wręczanie gotowych podarunków nowo przybyłych do waszej miejscowości. 

Aby przyciągnąć turystów, możecie przygotować ciekawy challenge. Na fotografii książeczka turysty zaprojektowana na bazie identyfikacji wizualnej Dinksy, z którą zwiedza się Pogórze Kaczawskie
Aby przyciągnąć turystów, możecie przygotować ciekawy challenge. Na fotografii książeczka turysty zaprojektowana na bazie identyfikacji wizualnej Dinksy, z którą zwiedza się Pogórze Kaczawskie, fot. Julia Jankowska

8. Promocja miasta poprzez sport

Jak wspomnieliśmy wyżej, turystyka sportowa może dzielić się na wiele innych podgatunków. Z kolei każdy z tych rodzajów również można wyszczególnić na kolejne podgatunki, np. turystyka sportowa to m.in. piesza, rowerowa, ekstremalna, nurkowa, żeglarska, jeździecka, kajakowa, backpacking, trekking, survival. 

Wasza miejscowość znajduje się w górach? Świetnie, to daje sporo możliwości pokazywania szlaków jako przyjaznych dla rodzin z dziećmi, dla spokojnych spacerów seniorów, dla spragnionych ciszy wielkomiastowych, dla paczki przyjaciół szukających wytchnienia, a także na romantyczne wyprawy, by obejrzeć zachód słońca. Dobierzcie komunikaty i działajcie dla określonej grupy docelowej.

Kreatywna promocja miasta - 11 sprawdzonych pomysłów 2
Podczas zdobycia Krainy Wygasłych Wulkanów

Podobnie można podzielić kategorie w przypadku miejscowości sprecyzowanych pod kątem bliskości morza, lasu czy jeziora. Bliskość natury generuje skojarzenia ze zdrowiem, ruchem i sportem. Skorzystajcie z nich. Przeprowadźcie konkurs, zorganizujcie zawody, a może zainwestujcie w powstanie jakiegoś konkretnego sportowego miejsca jak: stadion, skatepark czy basen?

Inną formą promocji miasta poprzez sport jest zadbanie o jego miejsce w kalendarzu wydarzeń. Być może w waszej miejscowości organizowano dawniej zawody z niestandardowej dyscypliny? Możecie też stworzyć własne rozgrywki, dzięki którym wasze miasto zostanie zapamiętane. Drużyna Kraków Dragons gra w znanego z serii o Harrym Potterze quidditcha. Z kolei w śląskim Ustroniu od lat odbywa się Romantyczny Bieg Parami. 

Niemal każde miasto może pochwalić się wśród swoich mieszkańców wybitnym sportowcem w danej dziedzinie. Ciekawym pomysłem jest przygotowanie zawodów wraz z daną drużyną czy zawodnikiem. Dzięki temu całą społeczność miejscowości może przybyć, aby kibicować, pomóc w organizacji lub po prostu wziąć udział. Z kolei tych obywateli i obywatelki, którzy już odeszli, warto upamiętnić w formie memoriału. Jednym z najsłynniejszych przykładów jest Memoriał Kamili Skolimowskiej, organizowany od kilku lat w Warszawie. 

Kreatywna promocja miasta - 11 sprawdzonych pomysłów 3
W Beskidzie Żywieckim z mapą ilustrującą tamten region, proj. Dinksy

9. Konferencja podbijająca wizerunek miasta 

Nie zapominajmy o intelektualnej sferze. Tysiące polskich miejscowości skrywają w sobie tajemnice sprzed wieków. Jak ten temat uczynić bardziej atrakcyjnym? Na przykład organizując konferencję na ten temat. Poprzez dodatkowe aktywności, poza dyskusjami, odczytami i spotkaniami, możecie zaangażować społeczność mieszkańców, jak i turystów. 

Do najmłodszych najbardziej trafiają animacje, zabawy, a także sfera audiowizualna. Zaproście teatr ze spektaklem odwołującym się do tamtych czasów, przygotujcie pokaz ówczesnej mody, zorganizujcie konkurs plastyczny, przeprowadźcie slam poetycki, a może stwórzcie wspólnie barwny mural w przestrzeni miasta upamiętniający to wydarzenie?

Kreatywna promocja miasta - 11 sprawdzonych pomysłów 4
Plakat promujący w social mediach krakowską konferencję dla młodzieży, il. Dinksy

Chociaż konferencje zazwyczaj nasuwają skojarzenia z nauką, ta sfera również od kilku lat z powodzeniam wdarła się w działania biznesowe. Chcecie połączyć działalność firm, organizacji pozarządowych, szkół i instytucji publicznych? Właśnie na takich sympozjach czy kongresach dochodzi do wymiany kontaktów, szybszego nawiązywania więzi oraz dopinania interesów. Dodatkowo dzięki tam wydarzeniom do miasta przybywają osoby z innych regionów, chcąc wziąć udział w tak ciekawej inicjatywie. 

Jednym z przykładów takiego edukacyjno-biznesowego działania jest Open Eyes Economy Summit. Od kilku lat z powodzeniem organizuje go Eskadra Team w centrum Krakowa. Wydarzenie rozrosło się tak mocno, że obecnie jego twórcy nazywają go festiwalem. Zrośnięty z tkanką miejską rodu Kraka przyciąga ludzi z całego świata, do głównych motywów i celów włączając: działania ekologicznie, uwspólnianie zasobów czy odnalezienie się w świecie sztucznej inteligencji. 

Open Eyes Economy to jedna z najbardziej charakterystycznych imprez konferencyjnych Krakowa. W tle video explainer Dinksy
Open Eyes Economy to jedna z najbardziej charakterystycznych imprez konferencyjnych Krakowa. W tle video explainer Dinksy, fot. materiały prasowe

10. Skuteczna kampania outdoorowa w promocji miasta 

Kampania outdoorowa to po prostu wszelkie formy reklamy zewnętrznej. Nazwa angielska precyzuje dokładniej, że oznacza to out-of-home, czyli poza domem. Poprzez proste komunikaty i mobilne formaty jest częściej zauważana przez odbiorców i łatwo wpada w pamięć. Ważnym elementem w promocji miasta jest utrwalanie identyfikacji wizualnej miejscowości w przekazywanych treściach.

Dzięki pozostawieniu na zewnątrz jej działanie jest całodobowe, dopóki oczywiście nie zniknie z przestrzeni. W porównaniu do pozostałych mediów jej cena jest o wiele niższa w przypadku zysków i obliczania kosztów dotarcia. Spowodowane to jest długotrwałym działaniem reklamy zewnętrznej. To także kolejna możliwość zaangażowania mieszkańców i turystów do chwalenia się umiejętnie przygotowaną kampanią w mediach społecznościowych. 

Poza standardowymi bilboardami, które w różnorakich podejściach do ustaw krajobrazowych mają zostać usunięte, macie do wyboru sporo możliwości i niestandardowych działań. Przykładem może być ekomural, który powstał w 2015 roku na tamie w Solinie. Nie dość, że zwrócił uwagę na problemy ekologiczne (wykonano go techniką clean grafiiti, czyli czyszczenia poszczególnych warstw osadu wodą), to jeszcze zapewnił miejscowości rozgłos – widać go w satelitach Mapy Google!

Kraków znany z artystycznych konotacji postawił na malarstwo. Z okazji 110 urodzin Stanisława Wyspiańskiego powstał #PrzystanekWyspiański, czyli zewnętrzna miejska galeria malarska na… przystanku autobusowym! Dodatkowo poza obrazem użytkownicy mogli powąchać treść dzieł, a także posłuchać opowieści poprzez audioprzewodniki. 

11. Festiwal muzyczny

Gdy usłyszycie frazę „festiwal muzyczny”, pierwsze wasze skojarzenie to… lato! Mamy rację? Rozgrzany słońcem klimat, długie i ciepłe noce oraz bliskość przyrody zachęcają tylko do pląsania w takt muzyki. Nie bez powodu większość festiwalu muzycznych odbywa się właśnie między czerwcem a sierpniem. Ale nie wszystkie.

Znacie SnowFest Festiwal? Twórcy przez lata zastanawiali się, jak rozruszać zimowe kurorty, by przyciągnąć do nich także inne grupy turystów (nie tylko sportowców), chcieli także wypełnić lukę oczekiwania na kolejną letnią edycję wydarzeń. I udało się! Z powodzeniem od kilku lat impreza odbywa się w Szczyrku.

Kreatywna promocja miasta - 11 sprawdzonych pomysłów 5
Koncerty muzyczne to podstawa każdego festiwalu

Małe miejscowości to kolejny argument na przygotowanie festiwalu. O ile Orange Warsaw, Open’er czy OFF to festiwale muzyczne będące już marką samą w sobie, to tak naprawdę każde z tych miejsc traktuje te wydarzenia jako kolejny element z zakersu: promocja miasta. Mniejsze miasteczka mają okazję wykazać się, by zaistnieć na mapie Polski. Czy ktoś wcześniej znał Kostrzyn nad Odrą? No właśnie. Obecnie nawet ci, którzy nigdy nie odwiedzili Pol’and’Rock Festival (kiedyś: Woodstock), wiedzą, co odbywa się tam każdego roku w sierpniu.

A może mieszkańcy waszego miasta są znani z przywiązania do jednego gatunku muzyki? Świetnie! Warto ten fakt przemienić w aspekt kulturotwórczy. Podobnie zrobiło już część miejscowości np. SLOT Art Festival w Lubiążu, Bielska Zadymka Jazzowa w Bielsku-Białej, Jarmark Jagielloński w Lublinie, Audioriver w Płocku, Ostróda Reggae Festival w Ostródzie czy Castle Party na zamku w Bolkowie. Każdy z nich reprezentuje odmienny gatunek muzyczny, a dzięki wypełnieniu niszy do tych miejscowości przybywają fani często z całego świata.

Poprzez festiwal muzyczny mniejsze miasteczka mają okazję trafić do nowej grupy odbiorców
Poprzez festiwal muzyczny mniejsze miasteczka mają okazję trafić do nowej grupy odbiorców

Promocja miasta to ciężka, choć przyjemna część działań związanych z zarządzaniem miejscowością. Powyżej podaliśmy wam aż 11 pomysłów na to, jak sprawić, aby była ciekawa i nowoczesna. Z których już skorzystaliście do tej pory? A może postanowiliście dodać któreś z nich do swoich działań? Jesteśmy bardzo ciekawi! Napiszcie koniecznie.

lub dowiedz się więcej o naszej ofercie