Budżet obywatelski – infografiki

Wykonałyśmy infografiki wyjaśniające mechanikę oraz etapy konkursu w ramach Budżetu Obywatelskiego, projekt ten powierzył nam Urząd Miasta Cieszyn.

Naszym zadaniem było zamienienie bardzo długiego (i niezmiernie nudnego) regulaminu na informacje wizualne upraszczające przekaz i zachęcające do zgłaszania pomysłów, a w późniejszym etapie także głosowania na wybrane realizacje.

Każdego roku w Polsce miliony, a może nawet miliardy złotych rozdysponowywane są w ramach budżetów obywatelskich realizowanych przez miasta oraz gminy. Mieszkańcy sami decydują na co chcą przeznaczyć część środków jakimi dysponują władze. Przedsięwzięcie ma sens wtedy, kiedy zaangażuje się w nie jak największa grupa osób. Zarówno w kwestii generowania pomysłów, jak i głosowania na to, który zasługuje na dotację.

Stąd postawione przed nami zadanie: stworzenia infografik, które w czytelny sposób wyjaśnią mechanikę budżetu obywatelskiego oraz zachęca społeczeństwo do zaangażowania. Urząd zgłosił się do nas, ponieważ potrzebował uzyskać bardzo konkretny efekt. Nie chodziło o tzw. „piękny obrazek” tylko o jasny, precyzyjny komunikat oraz wezwanie do działania. Miało być przejrzyście, czytelnie, krótko i na temat.  I to się udało.

Trudno jednoznacznie określić na ile wpływ na wzrost zainteresowania Budżetem w Cieszynie miała wykonana przez nas identyfikacja, ale nie da się podważyć tego, że zaangażowanie mieszkańców, na każdym jego etapie było znacząco większe niż w poprzedniej (pierwszej) edycji.

Wojciech Ławniczak, Service Design Polska
Obejrzyj film
lub dowiedz się więcej o naszej ofercie